SHAKLEE

Monday 15 December 2014

UV dan SPF



Sinaran UV dan SPF

UV adalah singkatan dari perkataan Ultraviolet. UV terkandung di dalam sinaran matahari di mana ianya akan menyebabkan penghasilan radikal bebas. Radikal bebas ini pula akan menyebabkan penuaan kulit.
                Sebagai seorang wanita yang ingin kulit yang bersih dan sihat, sudah tentu anda semua melakukan pelbagai cara kan? Nak tahu tak cara yang sangat mudah, murah dan lebih selamat? Shaklee menyediakan beberapa set kulit mengikut kemampuan pengguna. Yang paling digemari adalah Vitamin C dan Vitamin E.
                Seperti yang anda semua sudah maklum, Vitamin C adalah sangat penting kepada tubuh badan. Vitamin dari Shaklee ini adalah berlainan dengan Vitamin yang berada di pasaran. Hal ini adalah kerana Vitamin ini dilepaskan secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan tubuh. Sebab itulah ianya dinamakan sebagai Sustained Realese Vitamin C.
                Sebenarnya, Vitamin C dan Vitamin E amat penting kepada kulit anda kerana ianya menjadi benteng pertahanan bagi melawan radikal bebas daripada sinar matahari.

Apakah Maksud SPF?

SPF adalah satu angka untuk menunjukkan nilai kekuatan sunscreen di mana dipakai oleh kita untuk melindungi kulit dari terkena ‘sunburn’.  Adalah tidak mustahil untuk terkena ‘sunburn’ meskipun anda telah memakai SPF dalam nilai yang tinggi. Risiko itu pasti ada terutamanya jika anda bekerja atau berada di kawasan yang terdedah dengan matahari.
                Persoalannya, mengapakah kita masih lagi terkena ‘sunburn’ walaupun sudah memakai SPF yang tinggi? Kebanyakkan produk di pasaran mengandungi SPF yang tinggi seperti SPF 20, 30 mahupun 50. Angka ini hanya sebagai angka bagi menilai akan tetapi jika tidak mengandungi Vitamin C dan Vitamin E adalah maka tiadalah benteng pertahanan untuk melindungi kulit anda.
                Jika masih diberi pilihan produk yang lebih selamat, lebih mesra alam dan lebih murah… Apakah pilihan anda? Buatlah pilihan yang bijak bagi memilih antara SPF yang tinggi ataupun kualiti VITAMIN yang tinggi.. Keputusan di tangan anda..:)


 oleh kerana pada bulan Disember 2014 ini promosi dengan harga yang lebih murah, kenapa kita tidak mengambil peluang untuk membuat stock.. :) Hubungi saya sekarang 0194422471 untuk dapatkan harga promosi anda...


No comments:

Post a Comment